De meeste mensen die naar een sportschool gaan, zijn benieuwd hoeveel dagen per week ze moeten trainen om spiermassa op te bouwen of vet te verliezen.
684
Weergaves

Er zijn veel factoren die een rol spelen bij het ontwerpen van een trainingssplitsing. We nemen enkele factoren door om te bepalen hoe vaak je het ijzeren paradijs moet bezoeken. Aan het einde van dit artikel heb je al je vragen beantwoord.

Beginner - 5 dagen 

In dit artikel zullen we het aantal dagen dat u zou moeten trainen opsplitsen op basis van uw huidige fase en doelen. Houd er rekening mee dat de frequentie van uw trainingen vaak verandert, afhankelijk van uw expertiseniveau.Als je een groentje bent, moet je niet te snel gewichtheffen. Je primaire doel zou moeten zijn om te leren over de basisoefeningen en de juiste manier om ze uit te voeren. Als je naar de sportschool gaat, moet je minstens vijf dagen per week trainen gedurende ten minste de eerste maand.Zelfs wanneer u vijf of minder dagen per week traint, moet u niet twee dagen achter elkaar vrij nemen. Plan uw programma zodat de eerste rustdag midweek is en de tweede in het weekend.

Gemiddeld - 6 dagen 

Als je eenmaal alle basisoefeningen hebt geleerd en je comfortabel voelt met gewichten, moet je zes dagen per week overschakelen op training. In de tussenfase moet je doel zijn om een ​​solide basis te leggen. U zou één spiergroep per dag in de tussenfase moeten trainen.Maak samengestelde bewegingen een groot deel van uw training en concentreer u op het verbeteren van uw kracht, uithoudingsvermogen en behendigheid. Van alle fasen kan de tussenfase het minst opwindend aanvoelen. Maar wees gerust, je zult snel de vruchten plukken van het harde werk dat je in deze fase doet.Een ander ding dat je moet onthouden is dat er geen ideale rustdagen zijn in de fit levensstijl. Op je rustdagen ga je joggen of 30-45 minuten aan de cardio-apparatuur werken, afhankelijk van je doelen.

Geavanceerd - 5 dagen

Nadat je 1-1,5 jaar hebt getraind en vertrouwd bent met de geavanceerde trainingsprincipes en -systemen, stap je op het geavanceerde podium. In een vergevorderd stadium moet u dubbele spiertrainingen uitvoeren. In een vergevorderd stadium moet u uw zwakke spieren twee keer per week trainen om onevenwichtigheden in de spieren op te lossen.Sommige mensen vergeten dat je geen spieren opbouwt in de sportschool. Je breekt je spierweefsels af terwijl je traint. Spieren groeien groter en sterker terwijl je buiten de sportschool rust. Naarmate je vordert, zul je minder tijd in de sportschool doorbrengen.

Voorbereiding voor competitie - 4-5 dagen 

Als je van plan bent om deel te nemen aan een bodybuilding-show, is het aantal dagen dat je gaat trainen sterk afhankelijk van je huidige conditie. Naarmate je dichter bij je concurrentie komt en vooral in de afgelopen maand, zullen de meeste aanpassingen in het dieet worden aangebracht. Je vermindert het aantal trainingssessies van je programma naarmate je dichter bij de D-dag komt om de kans op een blessure te verkleinen.In het beste geval ga je van een gevorderd stadium naar de voorbereidingsfase van de wedstrijd. Je zou kunnen springen van gemiddeld naar prepping, maar het zou betekenen dat de kansen om de show te winnen niet in jouw voordeel zouden zijn.

JOUW REACTIE?


Ook interessant