Door deze 5 oefeningen om de dag te doen, leer je snel de split.
642
Weergaves

1. Vooraf

Vooraf

Je doet een paar oefeningen voor je zelf om een beetje warm te worden. Als je dat niet doet, heb je een grotere kans op blessures. Squats en jumping jacks zijn uitstekende oefenen om snel op te waren. 

Zorg voordat je begint met sporten dat je een timer klaar hebt liggen. Bijvoorbeeld je telefoon of een sporthorloge.

2. De Vlinder Pose

De Vlinder Pose

Je gaat op de grond zitten. Vervolgens ga je in een soort kleermakerszit zitten met je voeten tegen elkaar. Je probeert je knieën op de grond te duwen en dat doe je steeds een stukje verder. Dit doe je 20 keer. Na die 20 keer probeer je voor de laatste keer je knieën zo ver mogelijk tot de grond te duwen. Als je op het verste punt bent, houd je dit 8 seconden vast.

3. De Piramide Buiging

De Piramide Buiging

Je gaat weer staan. Je zet je benen wijder, ongeveer heupbreedte uit elkaar. Nu buig je met je lichaam naar voren en probeer je je enkels te pakken. Dit hou je 30 seconden vast.

4. De Split Zit

De Split Zit

Bij deze oefening zit je weer op de grond. Je spreidt je benen zo ver als je kan. Nu doe je je armen omhoog en ga je helemaal rechtop zitten. Je blijft recht en buigt langzaam naar voren. Probeer zo ver mogelijk te komen en houd dit op je verste punt 20 seconden vast. 

Als je dit gedaan hebt, ga je weer terug naar de beginhouding met je armen omhoog. Nu buig je niet naar voren, maar naar rechts. Als je weer op je verste punt bent, houd je dit 10 seconden vast. 

Heb je dit allemaal gedaan, dan herhaal je dit maar nu met links.

5. De Muur Split

De Muur Split

Je kijkt of er ergens een muur is waar je tegenaan kan liggen. Ga liggen op de grond met je hoofd van de muur af en je benen omhoog net als op dit plaatje. Dan lig je met je benen wijd en duw je je benen zo ver als je kan open. Deze houding houd je 20 seconden vast.

6. De Split

De Split

Doe nu de split zo ver mogelijk. Houd dit 40 seconden vast. Elke 3 keer dat je het doet, probeer je het 5 seconden langer vol te houden.

Elke dag dat je deze oefeningen gedaan hebt, kun je als het goed is een klein stukje verder. Dat zie waarschijnlijk niet, maar als je het vergelijkt met het begin en een paar weken daarna, zie je wel een groot verschil!



JOUW REACTIE?


Ook interessant